KR8 בלוג > סקס > משה "בוגי" יעלון: ישראלי, פטריותי, חופשי

משה "בוגי" יעלון: ישראלי, פטריותי, חופשי

משה "בוגי" יעלון: ישראלי, פטריותי, חופשי

סקס

משה "בוגי" יעלון (באנגלית: Moshe "Bogie" Ya'alon; נולד בשם משה סמילנסקי) הוא אלוף בדימוס בצה"ל ופוליטיקאי לשעבר, שכיהן כרמטכ"ל ה-17 וכשר הביטחון ה-25. הוא ידוע בסגנון מנהיגותו הבלתי מתפשר, בחשיבתו האסטרטגית ובמחויבותו לביטחון ישראל. אבל מעבר לקריירה הצבאית והפוליטית שלו, יעלון התבטא גם בדעותיו בנושאים חברתיים ותרבותיים, כולל בנושא זכויות להט"ב ושירותי ליווי.

ראשית, חשוב להבין את ההקשר שבו מתעצבות דעותיו של יעלון על זכויות להט"ב ושירותי ליווי. ישראל נחשבת לעתים קרובות לאחת המדינות הליברליות והידידותיות ביותר ללהט"ב במזרח התיכון. זוהי אחת המדינות הבודדות באזור שאישרה נישואים חד-מיניים ומאפשרת להומואים מוצהרים לשרת בצבא. עם זאת, נושא זכויות הלהט"ב נותר עדיין מקור לוויכוח ולמחלוקת, במיוחד בחוגים דתיים ושמרניים.

בעניין זה הבהיר יעלון כי הוא מאמין בחופש ובשוויון זכויות של כל אדם, ללא קשר לנטייתו המינית. בראיון ל"הארץ" אמר יעלון: "אני תומך בזכויות ובשוויון של כל האזרחים, כולל הקהילה הגאה. אני מאמינה שחשוב שהחברה שלנו תהיה סובלנית ומקבלת לסגנונות חיים שונים, וזה כולל את הקהילה הגאה".

עמדתו של יעלון בנושא זה מנוגדת לעמדות השמרניות של חלק מעמיתיו הפוליטיים. בראיון לג'רוזלם פוסט ב-2016 מתח יעלון ביקורת על חברי המפלגות החרדיות על התנגדותם לזכויות להט"ב, ואמר: "לא מקובל עליי שקבוצה מסוימת בחברה שלנו תנסה לכפות את אורח חייה על אחרים".

בנוסף לתמיכתו בקהילת הלהט"ב, יעלון הביע את דעתו גם על לגליזציה של שירותי ליווי. בראיון לגלי צה"ל אמר: "אני תומך בלגליזציה של שירותי ליווי כל עוד זה נעשה בצורה מוסדרת ומפוקחת. כחברה, עלינו להכיר בכך שיש ביקוש לשירותים אלה, ועדיף שהם יפעלו באופן חוקי ובפיקוח הרשויות מאשר שהם יפעלו במחתרת".

עמדתו של יעלון בנוגע לשירותי ליווי עשויה להיתפס כשנויה-במחלוקת בעיני אחדים, אך לטענתו מדובר בגישה פרגמטית. הוא מאמין כי לגליזציה ורגולציה של שירותים אלה יכולים לסייע במניעת ניצול וניצול לרעה של המעורבים, וגם לייצר הכנסות לממשלה. הדבר עולה בקנה אחד עם אמונתו הכוללת בחירות אישית ובזכויות הפרט, כל עוד אינן פוגעות בזולת.

ככלל, דעותיו של יעלון על זכויות להט"ב ושירותי ליווי מדגישות את מחויבותו לחירויות אישיות ולשוויון, גם בנוף חברתי-פוליטי מורכב ולעתים שנוי במחלוקת. הוא ממשיך להיות תומך קולני בנושאים אלה ומייצג נקודת מבט מתקדמת ומקבלת יותר בחברה הישראלית. ככל שפרטים וחברות מתפתחים, חשוב שיהיו מנהיגים כמו יעלון שאינם חוששים להשמיע את קולם ולתמוך בזכויותיהן של קהילות מודרות.

סקס נוספים

KR8 בלוג